1. wycieczka AKT (Trzcińsko – Sokolik Duży – Krzyżna Góra – Schr. ”Szwajcarka” – Trzcińsko) – 07.05.2017 r.

Wycieczka ta była wyjątkowa. Otóż po dłuższym czasie udało się reaktywować Akademicki Klub Turystyczny, działający przy Wydziale EZiT w Jeleniej Górze, UE we Wrocławiu. Wycieczka ta była pierwszą, inauguracyjną po dłuższej przerwie, a więc na swój sposób szczególną.

Na pierwszą wycieczkę AKT wybraliśmy się w Góry Sokole zaliczane do Rudaw Janowickich lub wg innych autorów do Kotliny Jeleniogórskiej.

Ruszyliśmy z Trzcińska, będącego świetną bazą wypadową w te rejony. Po ok. 1 h byliśmy już pod Sokolikiem Dużym (642 m n. p. m.), będącego jednym z symboli Gór Sokolich.

Ze szczytu było widać m.in. wspinaczy. Góry Sokole to świetny rejon wspinaczkowy. Znajdują się tutaj doskonałe do wspinania skały granitowe.

Sokolik Duży (623 m n. p. m.)

Wspinaczka na Sokolik Mały

Widok z Sokolika Dużego

Kolejnym miejscem w które się udaliśmy to Krzyżna Góra (654 m n. p. m.), najwyższa kulminacja w Górach Sokolich. Na jej szczycie znajduję się żeliwny krzyż 7 – metrowy.

Krzyż na Krzyżnej Górze (654 m n. p. m.)

Po zdobyciu 2 – ch szczytów Gór Sokolich udaliśmy się do schroniska „Szwajcarka”. Tam zrobiliśmy sobie integracyjne ognisko.

Wycieczka była bardzo udana. Wiedzieliśmy że była to pierwsza, a nie ostatnia wycieczka AKT. Oby tak dalej ;).